maanantai 9. joulukuuta 2013

Ruokapäivis ja treenirutiini


Heipsan! :) Aattelin tulla vähän päivittämään tästä päivästä ja sit kertoo niistä etenki liikuntaan liittyvistä rutiineista, joilla aion saada painon tippumaan ja pysymään poissa!
Eli tänään heräsin tosi aikasin, pari tuntii ennen ku ois oikeesti pitäny herätä ja ärsytti ihan sikana. :( Olisin halunnu käydä vaa'alla mut vatsaa nipisteli ja olo oli tosi tukkonen ni en sit viittiny. Mut torstaina aion käydä vaik pelottaakin et jos painanki joku 56 kiloa... Nyt pitää sit vaan tsemppaa nää pari päivää ennen torstaita.
Tosin tän päivän ruuat näyttää tält:

Et ei nyt ihan mikää laihuttajan unelmapäivä. :'D Ois pitäny skippaa noi karkit, mut toisaalt oon tosi ilone et en syöny niit ton enempää koska mutsi siis pakkas mulle mukaan sellasen konvehtipaketin, jos noit karkkei oli viel ainaki puolet jäljellä. Et ennen mä oisin syöny kaikki noi karkit iha heti mut nyt kuuntelin et tekeeks mun oikeesti mieli niit ja ei hirveesti tehny! Et jee :) Löysin tälläsen jonku vanhan, viime vuodelt olevan yhen päivän ruoka-annoksen mikä kertoo aika paljon siit arjesta mis elin ennen:
Toi on 10. kesäkuulta ja tollasta se oli joskus jopa 7 kertaa viikossa :(
Et tohon verrattuna mul menee nyt tosi hyvin! :)
Muistan lukeneeni tosi paljon tarinoit siit et on haettu apuu ahmimisongelmiin ja sit et on käyty juttelemas niist asioist vuosien ajan ja siltiki arki on saatanu olla tosi vaikeeta. Ja mä mietin et o-ou en mä kestä jos mul menee noin mont vuotta jossai terapias mut silti ei oo varmuutta siit et saanko ton ahmimisen kuriin. Ja nyt sit oon vaan jotenki saanu itteni irti siit maailmast vaik kyl mul aina välil tulee sellasii viikkoi et tulee mässäiltyy vähä enemmän. Mut se häpeä ja ahdistus siit herkuttelusta on loppunu mikä must on sellane ahmimisen ja herkuttelun ero: kaduttaako jälkeen päi vai ei!

Nyt sit se mun treenirutiini:

Tossa kolmosessa siis lasken sen silleen et ku nostan oikeen jalan se on yks, sit vasemman jalan kaks, sit oikee kolme eli ei niin et eka oikee ja sit vasen ja sit se yksinään on yks. Jos täs mun selityksessä nyt oli järkeä. :D Ja sit kuutosen teen pilatesrenkaalla enkä jumppapallolla, mut siin siis painetaan sitä rengasta/palloa jaloilla. Varmaan pilatesrengas on tehokkaampi ku pallo ei ehkä painu niin paljo sisäänpäi. :o Ite muistan aluks ku testasin tota liikettä tol renkaalla ni sain hädin tuskin kymmenen painallusta tehtyy ja nykyään sit tulee toi ainaki 120 alle minuuttissa. :p
Niin ja tos kuutosessa mä teen vähän eri taval ton lopun eli nostan jalan tollee ylös, sit käännän sen vähän sivulle sillee et se on suoras vaakatasossa mut toi 90-asteen kulma pysyy, sit nostan sen takas toho asentoon ku tos kuvas ja sit jalka alas. Löysin ton jostai baletti workout videosta ja totesin et se on sellanen killeri et otin sen mun treenirutiiniin. :D


Tänään onki sit muuten ollu vähä blaah päivä ku en oo ees kerenny/jaksanu käydä lenkil. :( Oon vaa istunu ja lukenu tentteihin, ärsyttävää! Mut se paastoajatus on edelleen päällä ja aattelin et ens viikon maanantain voisin yrittää paastoo. Tai siis ei yrittää vaan paastoo. Haluun tehä sen sen takii et haluun näyttää itelleni et pystyn tähän! Oon niin mont kertaa pettäny lupaukseni et en enää oikeesti jotenki luota itteeni ja haluisin sen luottamuksen takas. Annan aina itteni lipsuu lupauksistani ja sit tulee hirvee morkkis ja huomaan et tavallaan etäännyn ittestäni. Eli kuhan vaa pidän lupaukseni ni mun ja mun (lol) välitki pitäis alkaa paranee. :)


Vaik mul on ihan hyvä fiilis ni merkkaan varmaa kuitenki tän päivän varuiks oranssiks koska eihän noit karkkei ois kandennu syödä ja lenkkiki jäi. Huomen tuun polttaa ihan sikana ku meen kaverin kaa kokeilee jotai ryhmätanssijuttuja. :) Ja sit en varmaa ehi iha hirveesti syödä. Mut yritän kuitenki syödä sillee semi terveellisesti eli siis et syön tarpeeks. Nyt iltapalaks syön Viiliksen koska se menee tänää vanhaks ja sit ehkä jotain pähkinöit tms.

Hyvä täst viel tulee! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti